30 jaar Monteverdi Kamerkoor Utrecht

Eind oktober 2019 reisden we met het koor naar Engeland om ons 30-jarig bestaan te vieren. Een bijzondere week waarin we een concert gaven en twee keer de Evensong in verschillende kathedralen zongen.

We hadden enorm ons best gedaan om de ‘Chants’ onder de knie te krijgen. Toen in de Anglicaanse kerk het Latijn werd vervangen door het Engels ontstond deze prachtige vierstemmige manier van psalmzingen. Het was bijzonder om onderdeel te zijn van dit eeuwenoude ritueel.

We zongen in de (enorm indrukwekkende!) kathedraal van Lincoln, de Minster van Southwell en de Minster van Grimsby.

Een week boordevol muziek, met veel ruimte voor gezelligheid, heerlijk eten, lachen en wandelen. Moe maar voldaan kwamen we 28 oktober ’s morgens met de nachtboot van Hull terug in Nederland.  Klik hier om het fotoverslag op Facebook te bekijken. Klik hier om het programma van dag tot dag te bekijken met landkaartje erbij.