A CHRISTMAS CAROL

Van origine heeft de Christmas Carol een sterk verhalend karakter. Maar hoe is dat zo ontstaan en wat is eigenlijk de oorsprong van de carol? Wat houdt het woord caroling in en hoe zijn woorden die totaal niets met het kerstfeest te maken lijken te hebben – zoals drie schepen, een kersenboom, koning Wenceslas of de kop van een wild zwijn –, toch in deze kerstliederen terechtgekomen?

Het Monteverdi Kamerkoor Utrecht duikt in de geschiedenis van de Christmas Carol. In samenwerking met een verteller worden de verhalende carols levendiger dan ooit!

Zaterdag 17 december 2022
Edesche Concertzaal
Amsterdamseweg 9
6711 BE Ede
Aanvang: 20.00 uur
Voor kaartverkoop: zie website Edesche concertzaal
LET OP: BIJNA UITVERKOCHT!

Zondag 18 december 2022
* Lutherse Kerk
Hamburgerstraat 9
3521 NN Utrecht
Aanvang 16.00 uur
Toegang: €17,50, donateurs €15,-
Toegangskaarten verkrijgbaar via deze pagina.

* De Luthers Kerk is rolstoel toegankelijk, via de zij-ingang
We raden u aan om ruim voor de start van het concert aanwezig te zijn, zodat iemand u kan begeleiden.
Helaas is er geen invalidentoilet.
Als u alleen komt is het aan te raden voorafgaand contact op te nemen met de koster van de kerk.