Remember me

een retrospectief koorconcert vol contrasten

Remember me image Het Monteverdi Kamerkoor Utrecht viert in 2009 haar 20-jarig bestaan met een zeer afwisselend programma dat onder de titel "Remember me" op de planken zal worden gebracht.

Naast het monumentale zesstemmige rouwmotet "Musae Iovis", dat de 16e eeuwse componist Nicolas Gombert schreef ter nagedachtenis aan zijn grote tijdgenoot Josquin des Préz, en de vijfstemmige psalm "Recordare mei" van Giovanni Pierluigi da Palestrina klinken bekende tophits als "Remember" en "I remember" van Stephen Sondheim in speciaal voor het MKU door Pieter Simons gemaakte arrangementen. Daarmee begeeft het MKU zich voor de eerste keer op het gebied van de lichte muziek. Een aangenaam en verfrissend uitstapje!

Ook de beroemde aria "Remember me" uit de opera "Dido and Aeneas" van Henry Purcell werd door Pieter Simons voor deze gelegenheid voor gemengd koor bewerkt. En natuurlijk mag Claudio Monteverdi niet ontbreken bij een jubileumconcert van het MKU. De woorden "in memoria aeterna" ("in eeuwige herinnering") uit het virtuoze psalmmotet "Beatus vir" linken ook dit stuk aan het thema van het programma.

Organist Klaas Vellinga, met wie het MKU eveneens al 20 jaar samenwerkt, opent het concert met "Pneoo" ("Adem") voor orgelsolo van Daan Manneke.

Ook zal hij het koor begeleiden in het schilderachtige "Jag ville måla" van de Zweedse componist Per-Gunnar Alldahl. Dit is maar een greep uit het programma dat ongetwijfeld een concert to remember zal zijn.

Kom en laat u verrassen door het 20 jaar jonge Monteverdi Kamerkoor Utrecht! Vooruit dan, ook dit verklappen we alvast: de bekende operaregisseur Jos Groenier zal dit concert tot een semi-scenische voorstelling omtoveren.

Daan Manneke Pneoo Orgel

Za 4 juli 2009
Pieterskerk, Utrecht Toegang 12,00 euro

Reserveringen

Voor het reserveren van toegangsbewijzen voor onze concerten, klikt u hier
Vermeld in uw bericht uw naam, de datum van het concert, de plaats van het concert en het aantal gewenste toegangsbewijzen.

Medewerkenden

Klaas Vellinga Orgel