Ensemble

Het Monteverdi Kamerkoor Utrecht werd opgericht in september 1989 en is momenteel een van de meest actieve Utrechtse kamerkoren.

De 18 zangers van het MKU repeteren wekelijks op donderdagavond in de Oranjekapel te Utrecht. Het ensemble treedt ongeveer acht keer per jaar op in concertseries in heel Nederland. Daarbij neemt de Soirée Musicale het jaarlijks concert voor vrienden van het MKU) een bijzondere plaats in. Ook vermeldt de kooragenda regelmatig radio-opnamen en optredens in het buitenland.

Het MKU zingt niet alleen oude muziek (Renaissance en Vroeg Barok) maar programmeert met grote regelmaat ook hedendaags koorrepertoire. Diverse componisten droegen koorwerken op aan het MKU.

De inspanningen van het koor en de dirigent voor het werk van de componist Joep Straesser werden op 2 juli 2006 bekroond met het in ontvangst nemen van de Straesser – Versterprijs 2006.

Zingen bij het MKU?

OranjekapelConcours Arezzo 2009