In beauty may I walk

De natuur is al eeuwenlang een inspiratiebron voor dichters, beeldend kunstenaars en componisten. Voor kunstenaars in de Romantiek was de sublieme natuur overweldigend en onbevattelijk. Ze liet zien hoe nietig de mens was tegenover de grootsheid van de natuur. In onze tijd staat de natuur onder grote druk, maar zien we tegelijk een verlangen om terug te keren naar de oorsprong. De natuur is waar wij vandaan komen en waarnaar wij uiteindelijk weer zullen terugkeren.

In dit concert onderzoekt het Monteverdi Kamerkoor Utrecht de natuur als onuitputtelijke bron van schoonheid, inspiratie en leven. De titel van het concert is ontleend aan een werk van Jonathan Dove, op een tekst uit een gebed van Navajo-indianen:

In beauty may I walk,
All day long may I walk,
Through the returning seasons may I walk…

Door gebruik te maken van verschillende ruimtes en verrassende ensceneringen in de Metaal Kathedraal te Utrecht, zal ook de luisteraar als ‘wandelaar’ worden meegenomen langs natuurmuziek van onder andere MacMillan, Britten, Poulenc, Tormis en Rimsky-Korsakov.

Monteverdi Kamerkoor Utrecht o.l.v. Wouter Verhage

Zondag 2 april 2023

Toegang: €17,50

Aanvang 15.30 uur: Kaarten reserveren via deze pagina

Aanvang 19.30 uur: Kaarten reserveren via deze pagina

Metaal Kathedraal
Rijksstraatweg 20
3545 NA Utrecht

Praktische informatie Concert “In Beauty May I Walk”

Reisadvies: kom met de fiets, de parkeerplekken zijn beperkt. De routebeschrijving is te vinden op de website van Metaal Kathedraal.
Toegankelijkheid: Metaal Kathedraal vindt het belangrijk dat iedere bezoeker en deelnemer zich welkom voelt in Metaal Kathedraal. Het historisch pand en landgoed brengen helaas nog wel beperkingen met zich mee waardoor ons programma mogelijk niet voor iedereen toegankelijk is. Heeft u hierover vragen mail dan naar hallo@metaalkatheraal.nl of kijk op de website. Ons team staat klaar om te helpen waar mogelijk.
Telefoon: neem uw smartphone mee, tijdens het concert maken we namelijk gebruik van Augmented Reality (AR). Speciaal voor deze concertserie zal Maartje Simons animaties maken van de gezongen teksten die ze met behulp van AR in een digitale wereld plaatst. De app Artivive geeft u de mogelijkheid deze animaties tijdens de voorstelling te ervaren terwijl u luistert! Maartje is voorafgaand aanwezig om uitleg te geven over de app en om kort te demonstreren hoe makkelijk het werkt. Maar u kunt ook alvast naar haar website gaan en daar Augmented Reality uitproberen of meer lezen over haar werk: lifeonmarzj.com
Tijdens het concert: Het programma vindt plaats op meerdere plaatsen in het gebouw. Tussen de programmaonderdelen door wordt het publiek naar een volgend podium begeleid. Het tweede deel van het programma vindt plaats op de eerste verdieping. Dit deel is alleen via een trap te bereiken. In dit tweede deel zijn ook kussens op de grond geplaatst waar u als luisteraar plaats kan nemen, om zo nog meer het thema in de muziek te beleven.
Metaalkathedraal: De voormalige katholieke kerk annex fabriek is sinds 2011 een ecologische creatieve broedplaats, een autonome organisatie geïnitieerd door kunstenaars. Een onafhankelijke organisatie ontstaan in samenwerking met en door de magie van het monumentale pand met landgoed.
Visie en missie Metaalkathedraal: Metaal Kathedraal wil mensen (bedrijven, overheid, burgers) activeren om vanuit de wijze waarop we produceren, werken, wonen, naar school gaan en recreëren het evenwicht met de natuur te herstellen. Met kunst creëren zij ruimte om samen na te denken en voor jezelf te besluiten hoe je deel wilt nemen in de samenleving. U kunt over deze visie meer lezen op hun website.