Gedurende dit project Love and Poetry is Kees Jan de Koning (1961) bereid geweest ons koor te dirigeren.  Kees Jan studeerde eerst blokfluit aan het Utrechts Conservatorium. Tijdens het afronden van deze studie begon hij met zanglessen en sloot deze zangopleiding af in 1992 aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag.
Kees Jan zingt sinds 1992 bij het Nederlands Kamerkoor en geeft zanglessen o.a. als zangdocent aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag.
Het MKU heeft in 2022 een aantal workshops gekregen van verschillende zangers van het NKK en zo is o.m. ons contact met Kees Jan ontstaan.

Kees Jan heeft veel aandacht besteed aan onze koorklank. Hij heeft ons meegenomen in de wereld van Shakespeare en de wereld van Palestrina, o.a. door steeds weer terug te keren naar de tekst en de expressie van de muziek daarin. Wij  zijn hem zeer dankbaar voor zijn inbreng en zijn inzet voor ons koor.

Kees Jan de Koning