Wat hebben de madrigalen van Monteverdi, de Seven Poems of Robert Bridges op muziek van Gerald Finzi en From the Bavarian Highlands van Edward Elgar met elkaar gemeen? Ze gaan allemaal over de natuur, over het voorjaar, over zingen, over vrolijkheid, over het leven. My Spirit Sang All Day!

Natuurlijk worden we vrolijk van het voorjaar met al haar schoons, dat weer ontspruit na een lange, natte, donkere winter. 2024 is bovendien een lustrumjaar voor het Monteverdi Kamerkoor. We bestaan 35 jaar en dat moet gevierd worden. We beginnen het concert daarom met zes madrigalen van Claudio Monteverdi (1567 – 1643). Maar liefst negen boeken met ieder zo’n twintig madrigalen schreef hij. We kozen uit verschillende boeken zes vijfstemmige madrigalen die gaan over de lente, over de liefde, over de natuur.

Ook de Engelse componisten Gerald Finzi (1901 – 1956) en Edward Elgar (1857 – 1934) bezingen in hun wonderschone muziek de natuur in al haar facetten.

Kom meevieren dat het lente is, dat het MKU haar lustrum viert met een nieuwe dirigent en geniet van de prachtige muziek van Monteverdi, Finzi en Elgar.

Concerten:

Zaterdag 13 april 2024: 20.00 uur, Johanneskerk Leersum
Om kaarten voor Leersum te bestellen, klikt u hier

Zaterdag 20 april 2024: 20:00 uur, Doopsgezinde kerk Utrecht
Om kaarten voor Utrecht te bestellen, klikt u hier